
středa 6. června 2012
2009 - kresba - Missing people
Potrétní maloformátové kresby na přizpůsobený formát vycházejí z fotografií kosovských Albánců pohřešovaných od konce devadesátých let. Jejich fotografie jsou umístěny před vládními budovami v Prištině. Kresbou jsem napodobila stárnutí fotografie a s ním spojené mizení podoby. Tyto kresby jsem umisťovala do ulic Prištiny. Byly přilepeny lehce barevnou páskou, aby si je každý mohl snadno vzít.

2010 - kresby - L39, L 159, Sikorski S1
silikon na netkané textilii, 100 x 70 cm Obrazy vznikly pro výstavu, kde jsem vystavovala společně s mojí matkou. Vystavovaly jsme v Odolené Vodě v Hálkově domě. Většina místní populace bývala zaměstnaná v místní zbrojovce na letadla, stejně tak i má matka. Matka vystavovala krajky. Já jsem vystavila technickou dokumentaci letadel, kterou dělala moje matka ve své profesi.

2008 - kresba - Macabres
14cmx12cm, kombinovaná technika Soubor kreseb je inspirován zobrazením tanců smrti, tzv. Tode tanz nebo také Dances Macabres, které se začaly objevovat od 16. století. Největším inspirátorem jsou Holbeinovy a Heidelbergovy kresby, které vycházely i knižně. Nedávno se dostala lebka v užitém umění opět do módy, proto rozšiřuji svůj slovník i o tento námět. Kresby jsou volně položeny do textilních desek s nápisem Macabres.

2009 - kresba - Vizuální schéma
Série těchto maloformátových kreseb vychází z dětské kresby a kresebných schémat vyskitující se v četné míře ve školním kresebném projevu. Schémata slouží jako na první pohled srozumitelný znak pro pojmenovanou skutečnost. Kresebný rukopis v sobě nese významnou zprávu o autorovi. Právě těžkopádné, nejisté, roztřepené, opravované či upocené kresebné rukopisy zastávají v těchto kresbách důležitou významotvornou rovinu. Vizuální schémata jsou rozvedena do materiálů běžně dostupných materiálů, které jsou v papírnictví souhrnně označena jako výtvarné potřeby. Je to speciální škála výtvarných prostředků, které se v tradiční kresbě nevyužívají, a jsou nahlíženy jako nevýtvarné. Tento rozpor komentuji ve vzniklé sérii kreseb, využívající nevýtvarná vizuální schémata, nevýtvarné výtvarné prostředky a neškolené rukopisy.

2011 - site specific - Diplomová práce
Stavební objekt č. 1635, Ústí nad Labem, ulice Čajkovského Tato práce je výsledkem mé několikaměsíční zahradní péče o vnitřní prostory opuštěné předválečné vily. Tato budova se dostala do exekuce, následně pak do konkurzu. Zatížena podmínkou zachování historické hodnoty zůstala bez nového majitele. Vzhledem k tomu, že v budova už na jistých místech pozbývá střechy, zánik postupuje rychleji, stropy se propadají. Přistoupila jsem k tomuto místu jako pomahač času, činností převážně zahradnického charakteru, osazováním květin a pěstování trávníku. Některá místa byla pro výsatbu rostlin příznivější, jiné bylo třeba zavlažovat vodou přinesenou z Labe. Hlavním cílem bylo udělat něco, co by se stejně tak jako tak stalo později. Vysazovala jsem rostliny způsobem zdánlivě neorganizovaným, podle předpokladu přežití, podle vlhkosti. Zbudovala jsem tak ekosystém uvnitř budovy, který je výsledkem plánované lidské činnosti, zároveň je to hra na nenápadnost. Vrámci vystavení této vily jako instalace, jsem pro ukázání momentu pečovatelství použila zahradnické vybavení, které bylo pro návštěvníky interaktivní. Rozstřikovače, hadice, kohoutky. V současnosti je vila ve stavu bez zavlažovacího systému, jsou v ní ponechané pouze vysazené stínomylné rostliny a rostliny náletové.

Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)